Finns din målgrupp representerad i din bildbank? 

Många av de foton vi ser är stereotypa. Ibland kan en stereotyp bild tjäna det tänkta syftet, men oftare är sanningen bakom den stereotypa bilden att vi är fast i inkörda föreställningar av hur något ska porträtteras. Genom att medvetet säkerställa en medveten bildbank kommer din organisation att uppfattas mer tidsenlig och fräsch. Det kommer att gynna organisationens varumärke. Och världen vi lever i. 

Tre tips för att säkerställa en medveten bildbank: 

  • Tänk målgrupp: 

    • Tänk igenom, på riktigt, vilken din målgrupp är. Säkerställ att hela din målgrupp finns representerad i din bildbank. Genom mångfald och en tidsenlig spegling av nuet når du fler!

  • Engagera emotionellt: 

    • Foton som skapar en emotionell koppling till dina produkter och tjänster leder till större engagemang och därmed kommer dina  potentiella kunder att komma ihåg just dina produkter. 

  • Färg, form och kvalitet: 

    • Ögat stannar till på kvalitativa foton och bilder. Satsa på visuellt tilltalande foton av hög teknisk kvalitet. 

Handen på hjärtat; hur ser din organisations bildkommunikation ut i förhållande till världen av idag? Vi hjälper dig gärna att säkerställa en tidsenlig och up to date bildbank! 

Arvid Wessman

Låter det intressant?

Kontakta Arvid Wessman för mer information!
Mail 0702 - 76 45 09
182
Kunder
6121
Uppdrag
11
Medarbetare
234
År av erfarenhet