Det blir allt vanligare att vi har möten på distans via digitala kanaler. Behovet blir extra stort i dessa tider då många arbetar hemma. Vi vill hjälpa dig att få ut maximalt ur dina digitala möten med hjälp av några enkla tips och råd.
Ofta använder företag system som de är vana vid. Vi föreslår att man låter den du skall ha mötet med bestämma vilket system som skall användas. Men om du eller den du skall möta inte har använt mötesverktyg tidigare så har vi några tips på två smidiga och bra varianter:
Google Meet
Detta är ett väldigt smidigt system där man inte är beroende av en klient, eftersom allting är browserbaserat. Skapa bara ett möte och dela en länk. Med ett snabbt, enkelt gränssnitt och smart hantering av deltagare är det lätt att hålla videomöten med flera personer.
Meet är dessutom integrerat med G-suite, med koppling till kalender osv.
Läs mer här
Teams
Microsoft Teams är ett mer avancerat verktyg. Teams är Microsofts professionella lösning för onlinemöten och ersätter deras Skype för företag.
Teams kombinerar flera smarta funktioner såsom snabbmeddelanden, videokonferenser, samtal och dokumentsamarbeten i en och samma app.
Läs mer här