SÄKRA DÖRRAR & PORTAR

Dieden-Ekodoor – uppdaterad grafisk identitet

Grafisk form
UX-design
Webbplats
Copy
Foto
3D

Dieden-Ekodoor producerar ett brett sortiment av ytterdörrar och garageportar med hög kvalitet och tillverkar även efter kundspecifika önskemål till konkurrenskraftiga priser. De vände sig till Rabadang för att anpassa sin framtoning mer mot hantverkare och proffs än mot slutkonsument.

Vi har tagit fram en helt ny grafisk identitet och en uppdaterad hemsida i det nya manéret.
Nu jobbar vi vidare med att applicera den nya identiteten i analoga, digitala och sociala medier.

Vi har tagit ett helhetsgrepp på den grafiska identiteten med nya färger, typsnitt, ton i bild och ton i text. För att nå rätt målgrupp har grundtanken varit att hålla materialet rent, ljust, luftigt & inspirerande. Konkreta budskap, varvat med varumärkesbyggande inslag.

Text & bild var för sig. Kombinera profilfärgerna i stora färgplattor. Stora rubriker som tar för sig och ett kompakt rubriktypsnitt som skrivs i versaler och gör sig bra i stora teckenstorlekar.

Logotypen är uppdaterad för att ta för sig mer och passa bättre ihop med den nya identiteten. För ett modernare, renare och kaxigare intryck används den enfärgad i grått eller vitt.
Vi jobbar med färgerna blå, gul och grå. De ger tillsammans en sober, men samtidigt visuellt effektiv färgskala. De för tankarna till svensk kvalitet och den gula hjälper till att poppa ut och skilja sig från mängden.

Rena ytor tillsammans med enkla och moderna symboler skapar en känsla av tydlighet och kvalitet. Vi har även tagit fram ett symbolpaket som gärna får kompletteras med fler, vid behov.

Andreas Noreklev

Låter det intressant?

Kontakta Andreas Noreklev för mer information!
Mail 0705 - 10 10 18
182
Kunder
6121
Uppdrag
11
Medarbetare
234
År av erfarenhet