Grafisk profil

Andreas och Agneta går igenom grafisk profil

En grafisk profil ska spegla vilka ni är. Med hjälp av logotyp, färgval, typsnitt och form. Anledningen till att ha en grafisk profil är för att man vill skapa igenkänning och en helhet som följer företaget på alla plattformar och kanaler. Intrycket man vill skapa ska lyfta fram budskapet men även känns helt rätt i tiden. En grafisk profil ska vara levande och utvecklas tillsammans med ditt företag. Vi börjar alltid med att göra en analys av vart ni står idag, vilken er målgrupp är och vad ni har för mål. Kanske är ni ett industriföretag som funnits i över 50 år och vill därför ha en mer klassisk stil eller ett nystartat IT företag och vill kännas mer moderna? Vi hjälper dig i vilket fall! När våra designers är klara så kommer du att ha en fulländad grafisk profil och givetvis ger vi dig förslag på hur denna kan användas.

182
Kunder
6121
Uppdrag
11
Medarbetare
234
År av erfarenhet